adesso Blog

Blog
  • Newest Posts
  • AI
  • Architecture
  • Digital Experience
  • Industries
  • Inside adesso
  • Methodology
  • Software Development

The motivation for IT managers to operate applications, or "workloads", in the cloud is always commonly debated. On the plus side, aspects such as the elimination of the administration of infrastructure components, the possibility of scaling under load or the reduction of operating costs are often mentioned.

READ MORE

Lots of people still have reservations when it comes to transitioning to the cloud, especially when the conversation turns to the issue of data security. Complete transparency is an important promise that Microsoft makes to its customers, which is a crucial milestone in the right direction towards building a meaningful position of trust. In my blog post, I would like to give you an overview of the current efforts that Microsoft is making with regard to its cloud.

READ MORE

Het zakelijk gebruik van kunstmatige intelligentie is sterk in opkomst. De technologie presteert voor bepaalde taken namelijk nu al beter dan de mens. Denk bijvoorbeeld aan de diagnose van ziekten of het rapporteren van nieuws. Er kleven echter wel een aantal ethische risico’s aan het gebruik van dit soort slimme autonome systemen. Daar wil ik hier nader op ingaan.

READ MORE

Kunstmatige intelligentie (AI) wordt op steeds meer gebieden toegepast, van virtuele assistenten tot zelfrijdende auto‘s. Tegelijk is er veel discussie over de wetenschappelijke, economische, sociale en politieke gevolgen ervan. Een ding is helder: AI is een veelkoppig monster met talloze toepassingsmogelijkheden. Maar welke sluiten het beste aan op jouw organisatie?

READ MORE

Er wordt veel gesproken over de 5G-revolutie, maar wat houdt dat in de praktijk in? De nieuwe draadloze netwerktechnologie maakt volledig nieuwe toepassingen mogelijk, die veelal verbonden zijn met Artificial Intelligence (AI) en industriele en zakelijke toepassingen. Interessant? Laten we daar eens op inzoomen.

READ MORE

Kunstmatige intelligentie binnen dienstverleningsprocessen zal in 2022 bij 70 procent van de klantinteracties worden toegepast (volgens Gartner’s Magic Quadrant for the CRM Customer Engagement Center, mei 2018). Dat is een flinke verbetering ten opzichte van de 15 procent in 2018. En dat is hard nodig, want iedereen gruwelt van hulplijnen met lange wachttijden, continu dezelfde gegevens opgeven en uiteindelijk met een kluitje in het riet.

READ MORE

Save this page. Remove this page.